Sistem kontrole pritiska u pneumaticima
Prema Uredbi o TPMS-u sva nova vozila klase M1 (putnička vozila s najviše osam sjedišta osim sjedišta vozača) u EU moraju ubuduće biti opremljena preciznim sistemom za kontrolu pritiska u pneumaticima koji u interesu optimalne potrošnje goriva i održavanja sigurnosti u saobraćaju na kolovozu upozorava vozača ako neki od pneumatika na vozilu gubi pritisak.
(Uredba EZ 661/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 13.jula 2009., članak 9.  stav 2.​)

Od 1. novembra 2012. ta regulacija vrijedi za sva nova homologirana vozila.
Od 1. novembra 2014. sva nova vozila moraju biti tvornički opremljena tom tehnologijom.

Mogućnosti koje pruža TPMS

Od 1. novembra 2014. fabrički moraju biti opremljena sva nova vozila sistemom za kontrolu pritiska u pneumaticima. (TPMS - Tyre Pressure Monitoring System)
Novi zakon trgovcima automobila donosi mnoge mogućnosti koje bi mogle imati pozitivan utjecaj na poslovni uspjeh:​​​​
 
  • Veće mogućnosti zarade na osnovu dodatnih usluga i prodaje zamjenskih dijelova (senzori, servisni setovi itd.)
  • Podizanje svijesti klijenata na temu „pneumatik“
  • Pozitivno razlikovanje od konkurencije kroz pozicioniranje kao stručni servisni partner 
  • Stručnost kao ključ za održivo zadržavanje klijenata

Izazovi za trgovinu​​

Serijska primjena sistema TPMS bez sumnje postavlja nove izazove za specijaliziranu prodaju pneumatika:​​
 
  • Argumentacija kupcima primijetnog povećanja cijena 
  • Veće potrebe za profesionalizacijom i stručnim savjetovanjem 
  • Izbjegavanje trenda popravki sezonskih pneumatika, odnosno ljetnje-zimskih pneumatika umjesto zamjene pneumatika 
  • Produženje vremenskog razdoblja za servisne radnje na pneumaticima vozila s neposrednim sistemom TPMS i time smanjenje kvote za popravke.

Koji sistem TPMS-a postoji na tržištu?

Profitirajte od nove uredbe o TPMS-u
Razlikujemo neposredne i posredne sisteme mjerenja pritiska.​​

U slučaju neposrednih sistema mjerenja, zaista se mjeri pritisak u pneumaticima. Postoji senzor pritiska koji se ugrađuje u pneumatik ili na ventil pneumatika i koji mjeri pritisak te izmjerene vrijednosti putem radijske frekvencije šalje prijemniku u vozilu. Vozač u svakom trenutku može u kabini svojeg vozila vidjeti preciznu vrijednost pritiska u pneumaticima i na taj se način uvjeriti da je sve u redu. Na taj se način može prepoznati gubitak pritiska prije nego što dođe do štete. Napajanje strujom osigurano je preko integrirane baterije.

Posredni sistemi najčešće su integrirani u sisteme ABS/ESP. Eventualan gubitak pritiska u pneumaticima prepoznaje se na osnovu broja okretaja točka. Ako pneumatik gubi pritisak, obim pneumatika se smanjuje i time se u odnosu na druge pneumatike mora okretati brže. Postojeći sistem ABS/ESP prepoznaje veću rotaciju pneumatika i o tome obavještava vozača putem prikaza na displeju. Međutim, ako nekoliko guma istovremeno gubi pritisak, ne može se izmjeriti različita rotacija i time se vozaču ne šalje nikakvo upozorenje. Iz tog se razloga dodatno koristi efekat frekvencije. Svaki točak ima karakterističnu oscilaciju između pneumatika i naplatka koja se razlikuje prema različitim nivoima pritiska vazduha u pneumaticima. Na taj se način može jasno odrediti gubitak pritiska – a može se također prepoznati i koji pneumatik gubi pritisak. Kada se problem ukloni, gasi se upozoravajuća lampica i sistem se treba kalibrirati.

Još je neizvjesno koji od ta dva sistema će prevladati. U SAD-u, gdje takvi pravni propisi važe već neko vrijeme, više se primjenjuju neposredni sistemi. Stručna tijela pretpostavljaju da će 70% svih novih vozila ubuduće imati neposredni sistem TMPS. Zakon je međutim neutralan u pogledu tehnologije, odnosno ne postoje odredbe koje reguliraju upotrebu neposrednog ili posrednog sistema TPMS.

Pretpostavke za pozitivno korištenje sistema TPMS


Profitirajte od nove uredbe o TPMS-u i slijedećim mjerama iskoristite sav raspoloživi potencijal:​​
  • Optimiziranje i prilagođavanje radnih procesa i organizacije rada u pogonu u skladu s izmjenjenim uslovima 
  • Osiguranje dovoljne količine senzora, ventila i rezervnih djelova sistema 
  • Sadržajno i tehnološko upućivanje u tematiku kroz obrazovanje i usavršavanje zaposlenih
  • Intenzivnije izvođenje predradnji kako bi se kvota popravki zadržala na visokom nivou 
  • Stvaranje kvalifikacije i promovisanje stručnosti 
  • Uspostavljanje novih cijena u skladu s dodatnim troškovima
  • Pojašnjenje pogodnosti sistema TPMS klijentima u odnosu na:
    • uštedu goriva
    • smanjenje trošenja pneumatika
    • sigurnu vožnju
    • više udobnosti u vožnji.